seo صحیح مثل یک جورچین میباشد.برای دیدن تصویر بدون نقص جورچین، طراحی سایت اختصاصی می بایست قطعات جورچین را بدرستی کنارهم قرار دهید. در seo نیز مانند یک جورچین بایستی استراتژی صحیح را در مکانی صحیح بکار بگیرید تا به توفیق برسید. البته استراتژی های فراوانی در قضیه بهینه سازی در دنیای بازاریابی وجود دارااست. که باهم تفاوت هایی متعددی دارا‌هستند.

پیوند بیلدینگ link building، پژوهش ها کلمه ها کلیدی keyword research، بازاریابی محتوا content marketing قسمت کوچکی از استراتژی های seo در دنیای بازاریابی آنلاین می‌باشند.
فاکتورهای دیگری از بهینه سازی مانند؛ بکلینک به مقالاتی که در آنان به وب سایت ما لینک و پیوند داده شد‌ه‌است ( لینک و پیوند های ثانویه)، اکران وبسایت در featured snippets، (اکران پیوند تارنما بصورت ویژه در بالای ورقه نتیجه ها کاوش)، جستجوی معنایی semantic search، وجود دارا هستند. که میتوان به آنان نیز بعنوان راهکارهای بهینه سازی در بازاریابی اینترنتی اشاره نمود.
 بطور نمونه آیا می‌دانید که در قبل چه مقطع وقتی برای بهبود جايگاه تارنما به امداد پیوند بیلدینگ Link building موردنیاز بود؟
یا این که آنکه بصورت معدل 10 هفته برای بهبود رده به یک مرتبه فراتر مجال ما یحتاج میباشد.