Mobilegeddon رو که طراحی سایت اختصاصی اوایل رایا پارس وبسایت 1394 اومده ahrefs بود یادتون میاد؟ همون شرایطی که گوگل اوضاع و احوال کرده بود تا مدیرهای سایتها رو با جریمه کردن بدون چاره کنه سایتشونو سازگار با گوشی نمایند. هرچند، برخلاف اونهمه موج نگرانی که به‌پا‌کرد، بعدا مشخص و معلوم شد که تغییرات برگه نتیجه ها گوگل اونقدرها هم وحشتناک وجود ندارد. چیزی نشد و آسمون به زمین نیومد، ولی یه چیزی رو نباید فراموش کرد: جستجوی موبایلی دائمیه. پس کلیه برای تمامی وب سایت ها واجبه که هرچی زودتر سایتشونو با گوشی سازگار کنن تا مشکلی براشون پیش نیاد.

 
حق تقدم جستجوی موبایلی چقدر بالاست؟
پر‌نور بگم، دیگه جستجوی موبایلی موندگاره و اینجانب مسلما نمیخوام بگم موقع تجدید بنا یا این که ایجاد کرد سایتتون ندید بگیریدش. البته خب استارتاپ ها و موسسات کوچیکی که سرمایشون کمه، بایستی این سرمایه رو به جاهایی تخصیص تن که براشون بیشترین منفعت رو داشته باشه. پس بایستی با دقت به موقعیت خودتون، حق تقدم پیاده سازی یه وب سایت سازگار با گوشی رو برای شرکتتون بسنجید. البته چطوری؟ برای اینکار بایستی برید سراغ آنالتیکز سایتتون. برید به نصیب overview < mobile < audience تا ملاحظه کنید تعدادی نفر از کاربرهای سایتتون از کاربرهای موبایلن. اما شاید انگیزه نادر بودن کاربر موبایلی سایتتون ربطی به گرایشات استفاده کننده های حوزه کاری شما نداشته باشه، بلکه بیشتر بخاطر عدم سازش سایتتون با دستگاه های یار اینطور گردیده باشه. پس بایستی درباره ی اینکه کاربر های شما چطور و چه وقتهایی بیشتر از تلفن همراه استعمال میکنن، پژوهش نمایید. ابزار Consumer Barometer و AdWords Display Planner  برای اینکار مناسبن.