وقتی که کامپیوترها و طراحی سایت اختصاصی همینطور رایا پارس به کار گیری از وب در سراسر دنیا توسعه یافت، شبکه جدیدی برای بازاریابی محتوا چشم به جهان گشود. به‌این شکل که بازاریاب ها آغاز به یافتن طریق‌هایی کردند که بتوانند از این رسانه نو دیجیتال، یعنی از اینترنت‌وب سایت‌ها گرفته تا نشانی اینترنتی و مفاد دیگر به کارگیری نمایند. در سال ۱۹۹۳، O’Reilly and Associates (امروزه با نام اورایلی مدیا شناخته می گردد) اولی شرکتی بود که یک وب سایت تجاری فعال سازی کرد. این در واقع لحظه‌ی مهمی در تاریخ بازاریابی محتوا میباشد. وقتی که محتوا از انحصار تبلیغاتی بودن خارج آمد و این اعتقاد را در رسانه‌ها ناکامی اعطا کرد. از آن لحظه به آن گاه هرکسی که به دنیای وب وصل بود می‌توانست آزادانه به ساخت محتوا بپردازد و در جهت بسط خویش به کارگیری نماید.