خصوصیت اساسی طراحی سایت اختصاصی سبک فروشگاهی اینه که درگاه پرداخت دارن. ولی بزارید قبلش یکم درباره ی مال و سرویس ها بگم. تولید ها این سبک تارنما‌ها میتونه فیزیکی باشه. مثل تلفن همراه و لپ‌تاپ و گونه های خرقه. و حال هر چیز دیگه. یا این که میتونه غیر فیزیکی باشه. مثل همین زمان‌ها و فراگیری‌هایی که به‌شکل آنلاین عرضه میشن. یعنی شما هزینه رو که بپردازید، میتونید فولدر اون رو دانلود فرمایید دیگه ما یحتاج وجود ندارد چیزی برای شما ارسال بشه. این از سبک‌های خویش جنس. حال میریم سراغ سرویس ها.

 
سایتی که یکسری سرویس ها رو هم عرضه می‌کنه جز وبسایت‌های سبک فروشگاهیِ. به عنوان مثال وب سایت‌های میزبانی اینترنت که تو نصیب گذشته گفتیم که بایستی ازشون هاست و دامنه خریداری فرمایید، دارن چند سرویس ها رو می‌فروشن. وبسایت‌های که توشون می‌تونید پیشنهاد تصویب نمائید هم جز همین گروه هستن. درحال حاضر چه پیشنهاد ساخت وب سایت باشه چه توصیه خوراک. تارنما‌های هم که اشتراک می‌فروشن. اشتراک برای دوران فرصت مشخص و معلوم، این‌ها هم دارن خدماتی رو عرضه می‌کنن که وب سایت اونا رو تو سبک فروشگاهی قرار میده.
 
برگردیم سراغ خصوصیت‌ مهم وبسایت‌های فروشگاهی. تو تمامی این سبک تارنما‌ها، یک آیتمی به سبد خرید مخاطب اضافه میشه. و می بایست تا مرحله پرداخت پیش بره. تارنما‌های سبک فروشگاهی نیاز به یک درگاه پرداخت بانکی دارن. تو نصیب هشتم پادکست درمورد یکسری مدرک صبحت کردم. شما درصورتی که نشانه الکترونیک برای سایتتون بگیرید، می‌تونید به طور بدون واسطه به درگاه پرداخت بانکی متصل بشید.
 
یعنی مخاطب پس از خرید پول رو از روش درگاه پرداخت یک خزانه به اکانت شما واریز می‌کنه. این روند پرداخت است ولی تارنما‌های که نو استارت به عمل می‌کنن در حالتی که نخوان وارد مسیر به دست آوردن علامت الکترونیک همون اولیه عمل بشن، می‌تونن از درگاه‌های پرداخت واسط به کارگیری کنن. زرین‌پال، پی‌دات‌آی و چندتا خدمت دیگه هستن که به شما یاری می‌کنن تا خیلی سریع بتونید درگاه پرداخت بگیرید.
 
هنگامی وبسایت شما درگاه پرداخت و محصولی برای خرید داشته باشه، جز تارنما‌های سبک فروشگاهی قرار میگیره. ولی همون طور که گفتم این دو سبک تارنما به هیچ عنوان دو دنیای جداازهم نیستن. و می‌تونن با هم باشن. مخصوصا وبسایت‌های سبک فروشگاهی به محتوا نیاز دارن و خیلی براشون موءثر و موثره که یک قسمت محتوایی داشته باشن. اکثر وبسایت‌های فروشگاهی و خدماتی یه قسمت وبلاگ دارن که توی اون مقالاتی رو در حوزه کاری‌شون منتشر می‌کنن. اینکه چرا اینکار رو می‌کنن و تکنیک بازاریابی محتوا رو جاری ساختن میدن و این حرفا رو گشوده نمی‌کنیم و میزاریم به‌موقع در فصل مرتبط با دیجیتال مارکتینگ میریم سراغش.
 
مقصود این بخش تنها معرفی این دو سبک وبسایت‌ها بود که شما می‌تونید تو هر سبک یا این که به طور ترکیبی بیزنس اینترنتی خودتون رو راه اندازی فرمائید. نصیب ۱۳ فوربو که ششمی نصیب فصل دوم بود محتواش به آخر رسید. تو بخش بعدی به‌شکل تکنیکی میگیم که دقیقا برای تشکیل داد این دو سبک تارنما، یعنی هم محتوایی هم دکان بایستی چکار فرمایید. بخش ۱۴ فوربو به وردپرس و ووکامرس تخصیص داره.
نقطه نهایی نوشته‌علمی گونه های اینترنت‌وبسایت‌های محتوایی و فروشگاهی
 
به نقطه پايان این نوشته‌ی علمی وب سایت فوربو رسیدیم. متن بخش ۱۳ پادکست فوربو مطالعه کردید. پادکست فوربو تا انتهای فصل دوم به‌شکل هفتگی در همگی نرم افزار‌های پادکست پخش گردد.