در حالتی‌که می خواهید تعامل بهتری در کانال‌های اجتماعی طراحی سایت اختصاصی با یوزرها داشته باشید تا مارک شما‌را عالی بشناسند و وفادارتر باشند، موردها پایین را در حیث بگیرید:

 
1.    حساب کانال‌های اجتماعی خودتان را حرفه ای بسازید.
2.    به طور منظم در کانال‌های اجتماعی کار نمائید و پست بگذارید.
3.    عملکرد فرمایید فالوئرها هدفمند و حقیقی وواقعی جذب نمایید.
4.    از تصاویر و ویدئو به کارگیری نمائید؛ محتوای تصویری معیار تعامل را برای اشکال کانال‌های اجتماعی تا حد متعددی ارتقا می دهند.
5.    گوش دهید: آنچه عموم درخصوص مارک شما میگویند بشنوید و به طرز‌ای آفریننده و مثبت به انتقاد آنان جواب دهید.
6.    مانیتور و محاسبه نمایید. ابزارهای بدون‌پول متعددی در قضیه بازاریابی کانال‌های اجتماعی وجود دارا هستند که با استعمال از آن ها می توانید اشتراگ‌گذاری‌ها، لایک‌ها و کامنت‌ها را ردیابی و تحقیق نمایید.
7.    مسابقه و معضل‌های جالب داشته باشید.
8.    یوزرها را برای اشتراک‌گذاری مطالب و پیوند‌های محتوای خودتان ترغیب نمائید.
9.    دکمه‌های  به اشتراک گذاری را در وبسایت خودتان قرار دهید.
10.    برای اشتراک‌گذاری پست خودتان، از یوزرها تقدیر فرمائید.
11.    کمپین‌های جذب سوشال سیگنال راه‌اندازی نمائید. (گیمیفیکیشن)
 
گردآوری‌بندی
هر فعالیتی که به حضور توانا شما در فضای اینترنت یاری دهد تا یوزرها با شما تعامل خیر و خوبی داشته باشند، بدون‌شک میتواند اثر مثبت داشته باشد. بهینه سازی و سوشال سیگنال هر مورد مزایای خودشان را برای استخراج‌وکارها دارا‌هستند و می بایست به هر دوی آن ها تحت عنوان کارداران کامل کننده دقت فرمائید. ولی سوشال سیگنال تاثیری روی  بهینه سازی ندارد و برهان مرتبه‌بندی گوگل هم وجود ندارد.