1- هدف ها:

محتوای شما در راستای اهدافی که طراحی سایت اختصاصی برای آن در لحاظ گرفته بودید پیشرفت می نماید؟ از ساخت‌و‌ساز محتوای خویش توانسته اید به برگشت سرمایه یا این که ROI برسید؟ تا‌وقتی‌که تلاش محتوای خویش را آیتم سنجش قرار ندهید و با چک های منظم و پیگیری های مداوم آن را بررسی نکنید متوجه نخواهید شد.
 
2- راکد شدن:
محتوای شما به گذر زمان مجال اثربخشی خویش را از دست می‌دهد و حتی از وضعیت آپ تو دیت گردیده هم بیرون میشود. موردنیاز وجود ندارد خودتان را سرزنش نمائید زیرا مدام هم محتوای سابق تقصیر شما وجود ندارد. در هر شکل ممکن میباشد شما مطلبی را بنویسید البته یک‌سری سال آن گاه مورد ها آن نقض شوند که در شرایطی که بخواهیم خوشبینانه نگاه کنیم میتوانید با افزودن یکسری گزینه یا این که برخی تغییرات جزئی آن را تماما بروز و به روز نمائید.
 
3- داده ها خطا:
هر چقدر از مجال ساخت و ساز محتوای شما بگذرد، احتمال اینکه اطلاعات، مستندات و حقایقی که تا یکسری سال پیش مربوط به زمینه و به طور کامل ظریف بودند، خطا باشند. حسابرسی محتوا به صورت منظم این اعتقاد و باور را نتایج می نماید که توجه و صحت داده ها محتوای شماهمچنان پابرجاست و مارک شما ضربه نمیخورد.
 
4- محتوای مطلوب را بشناسید:
چطور توقع دارید بفهمید که کدام نوع محتوا
 
 یا این که پست وب لاگ بیشترین توفیق را برای کسب و کارتان رقم زده در حالی که به هیچ وجه به ممیزی و حسابرسی محتوای خودتان نمی پردازید؟ شاید نشر سه محتوا در هفته حقیقتا خسته کننده باشد و هیچ فیض مطلوبی هم برای شما اندیشه نمی‌کنید.